Κινητήρας 1,4 TSI ACT της VW

Το σύστημα ΑCT απενεργοποιεί προσωρινά τον 2ο και 3ο κύλινδρο σε συνθήκες, που δεν χρειάζεται όλη η δύναμη του κινητήρα.


Η ιδέα για ένα σύστημα, που θα απενεργοποιεί τους μισούς από τους κυλίνδρους, όταν δεν χρειάζεται όλη η δύναμη δεν είναι νέα.

Έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν σε πολυκύλινδρα μοτέρ των Chrysler και Mercedes. H VWόμως είναι αυτή, που πρώτη έφερε την τεχνολογία αυτή σε 4κύλινδρο μοτέρ χαμηλού κυβισμού και άρα λαϊκής κατανάλωσης. Toν 1,4 TSI ACT (Active Cylinder Management) τον είδαμε πρώτη φορά στο Polo BlueGT και στο VW Golf για να ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα του VW Group, όπως τα Audi A1/A3/Q3 (η Audi την ίδια τεχνολογία την ονομάζει CoD -Cylinder on Demand) και τα SEAT Ibiza/Leon. Το 2013 διακρίθηκε με «Βest Νew Εngine Αward». Στην αρχή ο 1,4 TSI ACT απέδιδε 140 άλογα. Σήμερα έφτασε στα 150 και αυτά από 1.400 κυβικά και με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4,8 λτ.100 χλμ. (στο Polo).

Πως λειτουργεί το ACT; 

Το σύστημα ACT ενεργοποιείται μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. και με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm. Σύμφωνα με την VW αυτό το μεγάλο εύρος χαρτογράφησης καλύπτει το 70% όλων των οδηγικών καταστάσεων στον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης! Αν ο οδηγός πατήσει πιο αποφασιστικά το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά, χωρίς η «αλλαγή» να γίνεται ουσιαστικά αντιληπτή. Η μηχανική διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου: ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται μόλις 13 - 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η συνεργασία με την ανάφλεξη και την πεταλούδα γκαζιού εξασφαλίζει ομαλή απενεργοποίηση ή ενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου. Επιπλέον, χάρη σε έναν αισθητήρα στο πεντάλ του γκαζιού και ένα έξυπνο λογισμικό, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει ιδιόρρυθμο προφίλ οδήγησης – όπως κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στην εθνική οδό. Σε τέτοιες περιπτώσεις το σύστημα ACT απενεργοποιείται. Ο οδηγός έχει γνώση του εάν δύο ή τέσσερις κύλινδροι είναι ενεργοί από σχετική ένδειξη στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων.

ACT για μείωση κατανάλωσης έως 0,7 λτ./100 χλμ. 

Το σύστημα ΑCT απενεργοποιεί προσωρινά τον 2ο και 3ο κύλινδρο σε συνθήκες, που δεν χρειάζεται όλη η δύναμη του κινητήρα. Η προσωρινή απενεργοποίηση του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά περίπου 0,4λτ./100 χλμ. Κατά την οδήγηση στην πόλη εξοικονομεί ως και 1,0 λτ./100 χλμ. Ακόμη και στην οδήγηση με 70 χλμ./ώρα με πέμπτη ταχύτητα, η κατανάλωση καυσίμου στο Polo BlueGT μειώνεται κατά 0,7 λτ./100 χλμ. Αυτά σύμφωνα με την VW. 

 

ΠΗΓΗ: http://www.autotriti.gr/

Δεν υπάρχουν προϊόντα σε αυτή την κατηγορία.
Κινητήρας, TSI, ACT, της, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ